Skip to main content
  • Paul Scherrer Institut PSI
  • PSI Research, Labs & User Services

Digital User Office

  • Digital User Office
  • DE
  • EN
  • FR
Paul Scherrer Institut (PSI)
Search
Paul Scherrer Institut (PSI)

Hauptnavigation

  • Our ResearchOpen mainmenu item
    • Current topics from our research
    • Future Technologies
    • Energy and Climate
    • Health Innovation
    • Fundamentals of Nature
    • Large Research Facilities
    • Brochures
    • 5232 — The magazine of the Paul Scherrer Institute
    • Research Divisions & Labs (only english)
  • IndustryOpen mainmenu item
    • Overview
    • Technology Transfer
    • Expertise
    • Spin-off Companies
    • Park Innovaare
  • Proton TherapyOpen mainmenu item
    • Overview
    • Physician & Patient Information
  • CareerOpen mainmenu item
    • Overview
    • Job Opportunities
    • Working at PSI
    • Personnel Policy
    • Equal Opportunities, Diversity & Inclusion
    • Training and Further Education
    • Vocational Training
    • PSI Education Centre
    • Career Center
    • Support Program "PSI Career Return Program"
    • PSI-FELLOW/COFUND
  • Visit to PSIOpen mainmenu item
    • Overview
    • Visitor Centre psi forum
    • Schülerlabor iLab
    • Public Events
    • How to find us
  • About PSIOpen mainmenu item
    • PSI in brief
    • Strategy
    • Guiding principles
    • Facts and figures
    • Organisational structure
    • For the media
    • Suppliers and customers
    • Customers E-Billing
  • DE
  • EN
  • FR

Digital User Office (mobile)

  • Digital User Office

You are here:

  1. PSI Home
  2. Visitors
  3. iLab
  4. Planung Ihres Besuchs

Secondary navigation

Schülerlabor iLab

  • Über uns
    • News
    • Team
    • Bilder & Videos
    • Downloads
  • Angebot für Schulklassen
    • Experimentieren im Labor
    • Rundgänge zu den Forschungsanlagen
    • Besucherzentrum psi forum
    • Referate zur Berufsbildung am PSI
  • Planung Ihres Besuchs Expanded submenu item
    • Verpflegung
    • Anreise
    • Empfehlungen Programm
  • Anmeldung
  • Donatoren und Partner

Info message

This content is not available in english.

Planung Ihres Besuchs

Gerne nehmen wir bei der Planung Ihres Besuchs Rücksicht auf Ihre individuellen Bedürfnisse. Am besten gehen Sie bei der Planung folgendermassen vor:

Motivation

Was ist Ihre Motivation für einen Ausflug ans PSI?

Programmwahl

Wählen Sie die Module für Ihren Besuch.

Verpflegung

Wie wollen sich Ihre Schüler*innen über Mittag verpflegen?

Anreise

Wie möchten Sie mit Ihrer Gruppe anreisen?
 

Anmeldung via Online-Formular

Melden Sie sich provisorisch für einen Besuch an. Wir nehmen gerne mit Ihnen Kontakt auf.

Sidebar

Kontakt

Paul Scherrer Institut
Schülerlabor iLab
5232 Villigen PSI
Schweiz

Telefon: +41 56 310 55 40
E-Mail: ilab@psi.ch

Follow iLab

 Facebook
 Instagram

Alle Social Media Kanäle des PSI


Imagefilm iLab

Diesen und weitere Filme finden Sie unter Bilder & Videos.



Anmeldung

Für eine unverbindliche Anfrage füllen Sie bitte das Anmeldeformular aus.


Arbeitsunterlagen

Unsere Experimentier- und Nachbearbeitungsunterlagen stehen Ihnen im Download oder als Druckversion zur Verfügung.

top

Footer

Paul Scherrer Institut

Forschungsstrasse 111
5232 Villigen PSI
Switzerland

Telephone: +41 56 310 21 11
Telefax: +41 56 310 21 99

How to find us
Contact

Visitor Centre psi forum
School Lab iLab (in German)
Center for Proton Therapy
PSI Education Centre
PSI Guest House
PSI Gastronomie (in German)
psi forum shop

Service & Support

  • Phone Book
  • User Office
  • Accelerator Status
  • PSI Publications
  • Suppliers
  • E-Billing
  • Computing
  • Safety (in German)

Career

  • Working at PSI
  • Job Opportunities
  • Training and further education
  • Career Center
  • Vocational Training (in German)
  • PSI Education Center

For the media

  • PSI in brief
  • Facts and Figures
  • Media corner
  • Media Releases
  • Social Media

Follow us: Twitter (in English) LinkedIn Youtube Facebook Instagram Issuu RSS

Footer legal

  • Imprint
  • Terms and Conditions
  • Editors' login